Snaga optimizacije kolnika

Author Rajit Rajaram, 2021.02.09 09:58:18

Optimizacija kolnika, koristeći geomreže za stvaranje mehanički stailiziranih slojeva agregata, brzo i ekonomično stvara kolnike visokih performansi, pritom smanjujući utjecaj na okoliš.

Redovni čitatelji ovog bloga znaju da agregatni sloj koji sadrži Tensar geomrežu djeluje kao kompozit, zbog mehanizma uklještenja i zadržavanja čestica koje nastaje između granuliranih čestica i geomreže pod opterećenjem. Ovaj ‘mehanički stabilizirani sloj‘ povećava nosivost bilo koje vrste tla i pomaže u ublažavanju jednoličnog i diferencijalnog slijeganja.

Optimizacija kolnika

Kada je riječ o fleksibilnim kolnicima - sve od parkirališta do autoceste - mehanički stabilizirani slojevi kolničke konstrukcije mogu odgoditi oštećenja, kontrolirajući bočno i okomito pomicanje agregata od prometnog opterećenja. Agregatna stabilizacija geomrežom rezultira povećanjem krutosti sloja, što značajno utječe na trajnost kolnika. Deformacija kolnika i zamor asfaltnog materijala su smanjeni, što dodatno pomaže u sprječavanju pojave vlage i onečišćenja koji bi mogli oslabjeti kolničku konstrukciju.

Ovaj pristup zovemo ‘Optimizacija kolnika‘ jer omogućuje inženjerima da na najekonomičniji način projektiraju u skladu s prioritetima projekta, postižući ravnotežu između smanjenja debljine kolnika s povećanim prometnim performansama. Optimizacija kolnika daje projektantima tri izbora:

  • Zadržati trajnost kolnika i optimizirati troškove izgradnje
  • Povećati trajnost kolnika i smanjiti troškove izgradnje i cjelokupne troškove
  • Optimizirati trajnost kolnika i cjelokupne troškove.

Ove su opcije prikazane sljedećim dijagramom:

wykres RO3

Prednosti optimizacije kolnika

 

wykres RO2

Općenito govoreći, četiri su ključne prednosti optimizacije kolnika:

  • Smanjeni troškovi kolnika: Troškovi izgradnje obično se smanjuju do 20%, korištenjem manje materijala i ubrzavanjem tijeka izgradnje, pritom održavajući prometne performanse
  • Povećana trajnost kolnika: Prometni kapacitet može se povećati do 6 puta više u odnosu na tradicionalno izgrađene kolnike
  • Niži cjelokupni troškovi: Povećane prometne performanse mogu smanjiti potrebu za održavanjem i popravcima, čime postižu uštedu cjelokupnih troškova
  • Smanjen ugljični otisak: Materijali za izgradnju cesta sadrže veliku količinu energije u kontekstu emisije CO2e. Smanjenje količine materijala korištene u izgradnji cestovne konstrukcije može smanjiti projektni ugljični otisak.

Tensar Road Technology - Saznajte više o tome kako Tensar može poboljšati izvedbu i učinkovitost na vašem sljedećem cestovnom projektu.

Stvaranje tanjeg, učinkovitijeg kolnika za Great Yorkshire Way

Great-Yorkshire-Way-road-tensarIzgradnja kolnika na Great Yorkshire Way

Vijeće gradske četvrti Doncaster zamolilo nas je da osmislimo alternativni dizajn kolnika za kompleks prometnica Finningley i Rossington Regeneration Way (FARRRS - sada Great Yorkshire Way), kako bismo pomogli smanjiti troškove izgradnje, a istovremeno povećali trajnost ceste.

Great Yorkshire Way prolazi južno od Doncastera između tri križanja M18 i zračne luke Robin Hood, s vezama do Rossingtona i velikog distribucijskog čvorišta, iPort.

Uobičajeni projekt kolnika uključivao bi stabilizaciju vapneno-cementnog tla ispod rute, koja je imala prosječni CBR 3-5%. Usvajanjem našeg pristupa optimizacije kolnika, koji uključuje postavljanje stabilizacijske geomreže u kolničku konstrukciju, Vijeće je uspjelo smanjiti ukupnu debljinu kolnika za četvrtinu, uštedjevši pritom 500.000£ na troškovima izgradnje, dok se trajnost ceste u prosjeku poboljšala za 60%, što je rezultiralo uštedom cjelokupnih troškova tijekom trajnosti ceste.

 
Teme:optimizacija kolnika

Komentari