Optimizacija kolnika, koristeći geomreže za stvaranje mehanički stailiziranih slojeva agregata, brzo i ekonomično stvara kolnike visokih performansi, pritom smanjujući utjecaj na okoliš.
Redovni čitatelji ovog bloga znaju da agregatni sloj koji sadrži Tensar geomrežu djeluje kao kompozit, zbog mehanizma uklještenja i zadržavanja čestica koje nastaje između granuliranih čestica i geomreže pod opterećenjem. Ovaj ‘mehanički stabilizirani sloj‘ povećava nosivost bilo koje vrste tla i pomaže u ublažavanju jednoličnog i diferencijalnog slijeganja.
Kada je riječ o fleksibilnim kolnicima - sve od parkirališta do autoceste - mehanički stabilizirani slojevi kolničke konstrukcije mogu odgoditi oštećenja, kontrolirajući bočno i okomito pomicanje agregata od prometnog opterećenja. Agregatna stabilizacija geomrežom rezultira povećanjem krutosti sloja, što značajno utječe na trajnost kolnika. Deformacija kolnika i zamor asfaltnog materijala su smanjeni, što dodatno pomaže u sprječavanju pojave vlage i onečišćenja koji bi mogli oslabjeti kolničku konstrukciju.
Ovaj pristup zovemo ‘Optimizacija kolnika‘ jer omogućuje inženjerima da na najekonomičniji način projektiraju u skladu s prioritetima projekta, postižući ravnotežu između smanjenja debljine kolnika s povećanim prometnim performansama. Optimizacija kolnika daje projektantima tri izbora:
Ove su opcije prikazane sljedećim dijagramom:
Općenito govoreći, četiri su ključne prednosti optimizacije kolnika:
Tensar Road Technology - Saznajte više o tome kako Tensar može poboljšati izvedbu i učinkovitost na vašem sljedećem cestovnom projektu.
Vijeće gradske četvrti Doncaster zamolilo nas je da osmislimo alternativni dizajn kolnika za kompleks prometnica Finningley i Rossington Regeneration Way (FARRRS - sada Great Yorkshire Way), kako bismo pomogli smanjiti troškove izgradnje, a istovremeno povećali trajnost ceste.
Great Yorkshire Way prolazi južno od Doncastera između tri križanja M18 i zračne luke Robin Hood, s vezama do Rossingtona i velikog distribucijskog čvorišta, iPort.
Uobičajeni projekt kolnika uključivao bi stabilizaciju vapneno-cementnog tla ispod rute, koja je imala prosječni CBR 3-5%. Usvajanjem našeg pristupa optimizacije kolnika, koji uključuje postavljanje stabilizacijske geomreže u kolničku konstrukciju, Vijeće je uspjelo smanjiti ukupnu debljinu kolnika za četvrtinu, uštedjevši pritom 500.000£ na troškovima izgradnje, dok se trajnost ceste u prosjeku poboljšala za 60%, što je rezultiralo uštedom cjelokupnih troškova tijekom trajnosti ceste.