Snaga optimizacije kolnika

Written by Rajit Rajaram | 2021.02.09 14:58:18

Optimizacija kolnika, koristeći geomreže za stvaranje mehanički stailiziranih slojeva agregata, brzo i ekonomično stvara kolnike visokih performansi, pritom smanjujući utjecaj na okoliš.

Redovni čitatelji ovog bloga znaju da agregatni sloj koji sadrži Tensar geomrežu djeluje kao kompozit, zbog mehanizma uklještenja i zadržavanja čestica koje nastaje između granuliranih čestica i geomreže pod opterećenjem. Ovaj ‘mehanički stabilizirani sloj‘ povećava nosivost bilo koje vrste tla i pomaže u ublažavanju jednoličnog i diferencijalnog slijeganja.

Optimizacija kolnika

Kada je riječ o fleksibilnim kolnicima - sve od parkirališta do autoceste - mehanički stabilizirani slojevi kolničke konstrukcije mogu odgoditi oštećenja, kontrolirajući bočno i okomito pomicanje agregata od prometnog opterećenja. Agregatna stabilizacija geomrežom rezultira povećanjem krutosti sloja, što značajno utječe na trajnost kolnika. Deformacija kolnika i zamor asfaltnog materijala su smanjeni, što dodatno pomaže u sprječavanju pojave vlage i onečišćenja koji bi mogli oslabjeti kolničku konstrukciju.

Ovaj pristup zovemo ‘Optimizacija kolnika‘ jer omogućuje inženjerima da na najekonomičniji način projektiraju u skladu s prioritetima projekta, postižući ravnotežu između smanjenja debljine kolnika s povećanim prometnim performansama. Optimizacija kolnika daje projektantima tri izbora:

  • Zadržati trajnost kolnika i optimizirati troškove izgradnje
  • Povećati trajnost kolnika i smanjiti troškove izgradnje i cjelokupne troškove
  • Optimizirati trajnost kolnika i cjelokupne troškove.

Ove su opcije prikazane sljedećim dijagramom:

Prednosti optimizacije kolnika

 

Općenito govoreći, četiri su ključne prednosti optimizacije kolnika:

  • Smanjeni troškovi kolnika: Troškovi izgradnje obično se smanjuju do 20%, korištenjem manje materijala i ubrzavanjem tijeka izgradnje, pritom održavajući prometne performanse
  • Povećana trajnost kolnika: Prometni kapacitet može se povećati do 6 puta više u odnosu na tradicionalno izgrađene kolnike
  • Niži cjelokupni troškovi: Povećane prometne performanse mogu smanjiti potrebu za održavanjem i popravcima, čime postižu uštedu cjelokupnih troškova
  • Smanjen ugljični otisak: Materijali za izgradnju cesta sadrže veliku količinu energije u kontekstu emisije CO2e. Smanjenje količine materijala korištene u izgradnji cestovne konstrukcije može smanjiti projektni ugljični otisak.

Tensar Road Technology - Saznajte više o tome kako Tensar može poboljšati izvedbu i učinkovitost na vašem sljedećem cestovnom projektu.

Stvaranje tanjeg, učinkovitijeg kolnika za Great Yorkshire Way

Izgradnja kolnika na Great Yorkshire Way

Vijeće gradske četvrti Doncaster zamolilo nas je da osmislimo alternativni dizajn kolnika za kompleks prometnica Finningley i Rossington Regeneration Way (FARRRS - sada Great Yorkshire Way), kako bismo pomogli smanjiti troškove izgradnje, a istovremeno povećali trajnost ceste.

Great Yorkshire Way prolazi južno od Doncastera između tri križanja M18 i zračne luke Robin Hood, s vezama do Rossingtona i velikog distribucijskog čvorišta, iPort.

Uobičajeni projekt kolnika uključivao bi stabilizaciju vapneno-cementnog tla ispod rute, koja je imala prosječni CBR 3-5%. Usvajanjem našeg pristupa optimizacije kolnika, koji uključuje postavljanje stabilizacijske geomreže u kolničku konstrukciju, Vijeće je uspjelo smanjiti ukupnu debljinu kolnika za četvrtinu, uštedjevši pritom 500.000£ na troškovima izgradnje, dok se trajnost ceste u prosjeku poboljšala za 60%, što je rezultiralo uštedom cjelokupnih troškova tijekom trajnosti ceste.