Geomreže: Drugačiji način razmišljanja

Author Jonathan Cook, 2020.12.14 06:47:54

Cementna i kemijska stabilizacija nisu jedina zelena i isplativa alternativa kopanju i zamjenivanju za osiguranje robusnosti i dugotrajnosti cestovne mreže.

Dva su središnja stupa strategije vlade Velike Britanije smanjenje troškova održavanja za 30-50%, u usporedbi sa sadašnjim razinama, i smanjenje utjecaja cestovne mreže na okoliš.

Plan zelenih cesta
Plan zelenih cesta će se ostvariti smanjenjem emisije ugljika u vozilima i primjenom ekoloških mjera u svim novim shemama - i ispravljanjem ekološki siromašnih projekata prilikom popravljanja, održavanja i nadogradnje postojećih cesta.

Geotehnika u ovom pogledu može puno ponuditi, posebice tijekom gradnje novih cesta preko slabog i/ili preplavljenog tla. Srećom, današnji inženjeri će rijetko posegnuti za tradicionalnim pristupom kopaj i zamijeni, prvenstveno će razmotriti brojne različite načine kako bi povećali nosivost, koji ne samo da su brži i isplativiji već i ekološki prihvatljiviji - poput kemijske stabilizacije i upotrebe stabilizacijskih geomreža.

Ograničenja kemijske stabilizacije
Iako kemijska stabilizacija - korištenjem vapna, cementa i drugih hidrauličkih veziva - može smanjiti utjecaj na okoliš smanjenjem količine materijala koji se mora zbrinuti i potrebne količine uvezenog materijala (s tim povezanim smanjenjem kretanja kamiona), metoda ima svoja ograničenja.

Chemical stabilisationPrimjena kemijske stabilizacije

Za početak, nisu sva tla pogodna za kemijsku stabilizaciju - metoda je najučinkovitija na visoko plastičnim glinama, mulju i sitnom pijesku - dok tla koja sadrže sulfate mogu negativno reagirati na vezivo. Ispitivanje je potrebno kako bi se potvrdila pogodnost tla prije obrade, a zatim se tlo treba nekoliko dana ostaviti da očvrsne prije nastavka gradnje. Također, postoji rizik od pogoršanja obrađenog tla ako su česte izmjene mokro-suhih ciklusa, što može dovesti do pucanja.

Uz navedeno, stabilizacijska postrojenja i oprema su teški, što čini područja mekših tla teže dostupnima te se obrada ne može izvoditi tijekom jakih kiša.

Tensar geomreža: brza, jednostavna i isplativa
S druge strane, postavljanje Tensar geomreža u poklopni sloj ili u nevezane slojeve ceste je brže, jednostavnije i više isplativije te značajno poboljšava nosivost.

load-being-applied-to-tensar-geogridKorištenjem Tensar geomreža za mehaničku stabilizaciju temeljnih slojeva agregata nove ceste, ušteđeno je do 2 milijuna £ na izgradnji A556 sheme poboljšanja u mjestu Cheshire.

Sloj agregata stabiliziran Tensar geomrežom djeluje kao kompozit zbog mehanizma međusobnog zaključavanja i zadržavanja čestica koje se stvaraju između agregata i geomreže. Ovaj Tensarov "mehanički stabilizirani sloj" pruža učinkovitiju potporu cijeloj kolničkoj strukturi od samog agregatnog sloja.

tensar-triax-mechanical-interlockTensar TriAx zadržava čestice agregata kako bi stvorio mehanički stabilizacijski sloj.

Tensar Spectra sustav optimizacije
Od 2014. godine, svi fleksibilni projekti kolnika Tensara koriste TriAx, kao dio Tensar Spectra sustava optimizacije.

Ovo je isprobani i testirani pristup, prihvaćen od strane mnogih uprava autocesta diljem svijeta, kako bi se osigurali stabilni temelji za nove ceste i kako bi se pomoglo u sanaciji cesta oštećenih slijeganjem tla ili same kolničke konstrukcije.

tensar-geogrid-on-siteTensar Spectra sustav optimizacije uštedio je pola milijuna £ smanjenjem količine upotrijebljenog materijala za 7,000 tona i skratio vremenski tri tjedna izgradnje Finningley i Rossington Regeneration rute u Yorkshireu, te je produžio vijek trajanja ceste za 60%.

Tensar geomreže se mogu koristiti na svim tlima, ne postoje zahtjevi za određivanje prikladnosti i mogu se instalirati ručno, bez stručnih vještina, po svim vremenskim uvjetima. Također, nema ni potrebe za vremenom očvršćavanja: izgradnja kolnika ceste može se nastaviti odmah.

Ekološke prednosti geomreža
S ekološkog stajališta, poput kemijske stabilizacije, Tensar geomreže smanjuju upotrebu neprikladnog materijala koji se mora iskopati, i u nekim slučajevima, u potpunosti uklanjaju tu potrebu.

Također se mogu koristiti s recikliranim ili postojećim materijalima na gradilištu i smanjiti debljinu slojeva agregata (koristeći time manje materijala), istodobno poboljšavajući sveukupne kolničke performanse.

Triax-glenchamber-windfarmTensar TriAx geomreža omogućila je izgradnju pristupnih cesta preko vrlo slabog treseta na području vjetroelektrane Glenchamber u Škotskoj.

Ne može se pobjeći od činjenice da su geomreže izrađene od plastike, ali je važno napomenuti da je polipropilen korišten u proizvodnji kemijski inertan, ne raspada se i može se reciklirati na kraju radnog vijeka ceste.

Omogućavanje izgradnje izdržljive i dugotrajne infrastrukture
Cjelovito terensko istraživanje pokazalo je da mehanički stabilzirani agregat stvara izdržljivije i dugotrajnije kolnike, povećavajući kapacitet prometa do 6 puta više za razliku od tradicionalnih rješenja.

To će pridonijeti smanjenju tereta održavanja i popravljanja vlasnicima i korisnicima, što dalje ojačava argument da bi geomreže trebale biti u središtu ispunjavanja Vladinog cilja za uspostavljanjem cestovne mreže koja je ekološka, održiva i isplativija.

Teme:subgrade stabilisationoptimizacija kolnika

Komentari