Izgradite bolje pruge: stabilizacija balasta i podbalastnog sloja s Geomrežom

Author Jonathan Cook, 2021.11.04 08:00:03

Za željeznice diljem svijeta, ograničenja brzine pruga te njihovo skupo održavanje koje remeti promet često su uzrokovani lošom geometrijom konstrukcije i neusklađenim tračnicama. Međutim, dokazano je da Tensar-ovi sustavi stabilizacije kolosijeka s TriAx geomrežama značajno smanjuju njihovo održavanje, budući da su bili predmet opsežnih neovisnih istraživanja i razvoja te su ih odobrili Network Rail u Velikoj Britaniji i Nacionalni željeznički odbori u cijelom svijetu.

Kako TriAx georeže funkcioniraju: mehanička stabilizacija

tensar-geogrid-interlockTriAx® geomreže stabiliziraju podbalastne i balastne slojeve po principu „mehaničkog uklještenja“. Kad se nevezani agregat zbije preko geomreže, grublje čestice djelomično prodiru kroz otvore geomreže i “zaključavaju” se na tu poziciju. Raspodjela opterećenja po temeljnoj podlozi je poboljšana, što povećava njezinu učinkovitu nosivost. Sposobnost geomreže da zbije čestice agregata značajno smanjuje bočno širenje granuliranih čestica, što je glavni uzrok slijeganja balastnih i podbalastnih slojeva. Ovaj video prikazuje usporedbu koja pokazuje kako TriAx geomreža djeluje u borbi protiv slijeganja u usporedbi s nestabiliziranim kolosijekom.

Usporedba pokazuje kako TriAx geomreža djeluje u borbi protiv slijeganja u usporedbi s nestabiliziranim kolosijekom.
(Izvor: Tensar Corporation USA)

Tensar TriAx geomreže koriste se za stabilizaciju strukture kolosijeka na dva načina:

Stabilizacija podbalastnog sloja

Postavljane na dnu podbalastnog sloja TriAx geomreže pomažu učinkovitije raspodijeliti opterećenja po temeljnoj podlozi, što dovodi do smanjenja potrebne debljine podbalastnog sloja.

Prednosti stabilizacije podbalastnog sloja uključuju:

  • Produljeno održavanje geometrije kolosijeka
    Ugrađivanje TriAx-a u podbalastne slojeve može smanjiti brzinu slijeganja pruge, zadržavajući geometriju dulje i produljujući vijek trajanja balasta.

  • Ušteda vremena i novca na izgradnji
    Podbalastni slojevi koji stabilizirani s TriAx-om tanji su za do dvije trećine te zadržavaju nosivost, a iskop i zamjena slabih podloga smanjuju se, što skraćuje vrijeme izgradnje i troškove.

  • Poboljšanje održivosti
    Smanjeno iskopavanje i odlaganje neprikladnog materijala, zajedno sa smanjenom potrebom za uvoznim materijalima što pridonosi smanjenju štetnih plinova.

RailwayIllustrations-ImprovedBearingCapacityHRV

Stabilizacija balasta

Postavljene između slojeva balasta i podbalasta, TriAx geomreže ograničavaju bočno pomicanje čestica i na taj način minimiziraju slijeganje pruge. To pomaže povećati razdoblje između ciklusa održavanja za tri do pet puta.

Prednosti stabilizacije balasta uključuju:

  • Robusna podloga kolosijeka
    Korištenje TriAx-a može smanjiti brzinu slijeganja balasta i smanjiti degradaciju uzrokovanu prometom, odgađajući slijeganje pragova, održavajući geometriju pruge dulje i produljujući vijek trajanja balasta.

  • Smanjenje održavanja
    Intervali održavanja mogu biti i do tri puta dulji, ako se koristi mehanički stabilizirani balast.

  • Smanjenje troškova održavanja tijekom životnog vijeka
    Korištenje geomreže u balastu može smanjiti troškove tijekom cijelog životnog vijeka pruge, u smislu novca i ugljičnog otiska.

RailwayIllustrations-MaintenanceReductionHRV

Želite li razumjeti više o prednostima stabiliziranja geomreža na željeznici?
Provjerite stoga prethodni post na blogu Andrew Leeja ovdje.

Teme:Poboljšanje željezniceGeomreža

Komentari